3 min. čítania

Pokiaľ ste sa už rozhodli pre sprchový kút bez vaničky, pri montáži je dôležité venovať dostatočnú pozornosť tomu, ako správne vyspádovať sprchový kút. Efektívne nasmerovať vodu do odtoku a zabrániť jej rozliatiu do ostatných častí kúpeľne je z veľkej časti úloha správneho odvodnenia, hydroizolácie a spádovania podlahy. Platí to pri walk-in sprche aj pri vymurovanej vaničke.

Tu je zopár kľúčových krokov a tipov od nás, aby váš sprchový kút bol nielen esteticky príjemný, ale aj správne vyspádovaný.

Pre aké typy sprchových kútov je potrebné vyspádovať podlahu?

Správne vyspádovanie podlahy je nevyhnutné pre sprchové kúty bez vaničky.

Murované sprchové kúty môžu mať nízku prekážku pri vstupe. Tento vyvýšený schodík tvorí prekážku pri prestupe vody do priestoru kúpeľne, ale rovnako je aj prekážkou pre každého, ktoré do priestoru niky vstupuje.

Murovaná vanička je v istým prípadoch nevyhnutnosťou. Najmä pri nedostatočnej výške uloženia odpadu. Nemusí ísť ani o murovanú sprchu. Po obvode môžete bez problémov použiť bezpečnostné sklo. Aj v tomto prípade máme pre vás ideálne sprchové kúty a zásteny.

Oveľa ladnejšie aj modernejšie sú walk-in sprchy. Sú obvykle navrhnuté tak, aby boli na rovnakej úrovni ako zvyšok podlahy v kúpeľni. Pri tomto type sa vyžaduje presné vyspádovanie podlahy smerom k odtoku. Sú ideálne pre ľudí s obmedzenou pohyblivosťou alebo pre tých, ktorí preferujú minimalistický dizajn.

Existuje niekoľko typov sprchových žľabov, ktoré sa líšia podľa dizajnu, umiestnenia a funkčnosti. Typom sprchových žľabov sa budeme venovať neskôr.

Kľúčové kroky, ako odvodniť sprchový kút

1. Zamurovanie sprchového žľabu

Zamurovanie sprchového žľabu je dôležité preto, aby bol zabezpečený funkčný a bezpečný odvod vody. Použitie žľabu je nutné plánovať dopredu. Jeho sifón je totiž 5 – 8 centimetrov pod viditeľnou časťou žľabu a je nutné s tým počítať pri inštalácii odpadovej rúry. Samotný žľab je potom 1,5 až 2 centimetre pod úrovňou podlahy miestnosti.

Pokiaľ chcete, aby sprchový žľab bol osadený dobre, nechajte túto prácu na majstra, obkladača, ktorý si výšku žľabu a okolitej podlahy prispôsobí podľa situácie vo vašej kúpeľni.

Pokiaľ bude výška odpadu ideálna, výsledkom je dobre vyspádovaná dlažba. Ak však bude odpad vysoko, riešením je len murovaná sprchová vanička. Takisto odporúčame konzultovať, či je pre vás vhodnejšie osadenie sprchového žľabu do priestoru alebo k stene, prípadne sprchový žľab do steny.

2. Správne vyspádovanie sprchového kúta

Venujte pozornosť správnemu vymurovaniu spádu vo vaničke, aby voda účinne stekala do odtoku. Správne vyspádovanie podlahy sprchového kúta je dôležité pre dostatočný odtok vody. Pri spádovaní dlažby s sprchovom kúte a použití podlahovej vpuste alebo sprchového žľabu, musíte spádovanie zabezpečiť vymurovaním.

Minimálny sklon pre odtok vody určite nerobte pod 1% (t.j. 1 cm spád na 1 meter dĺžky), ideálne je voliť spád 1,5% (1,5 cm spád na 1 meter dĺžky). V tomto prípade dbajte aj na sprchový žľab s dostatočným odtokom, ideálne 50 a viac litrov za minútu.

Montáž sprchového žľabu ALCADRAIN

Montáž sprchového kúta SANSWISS na vymurovanú vaničku

3. Použitie kvalitnej hydroizolácie v sprchovom kúte

Hydroizolácia je kľúčovým prvkom v sprchovom kúte. Nezabúdajte na ňu, prípadne sa na použitie hydroizolácie pýtajte svojho majstra. Vyberte kvalitnú hydroizolačnú stierku a správne ju nainštalujte spolu s hydroizolačnými páskami okolo sprchového žľabu aj do kútov, aby ste predišli nežiaducemu prenikaniu vody do stien a podlahy. Na hydroizoláciu nezabúdajte aj na všetkých obložených stenách sprchového kúta, teda aj keď plánujete murovaný sprchový kút.

4. Správne položenie dlažby v sprchovom kúte

Pri pokládke dlažby dávajte pozor na správny spád aj medzi jednotlivými dlaždicami, aby voda mohla efektívne stiecť do odtoku. Na škárovanie vyberte vhodné škárovačkysanitárne silikóny, ktoré sú odolné voči vlhkosti.

5. Dodatočné tipy a triky pri sprchových kútoch

  • Zabezpečte dostatočné odvetranie sprchového kútu, aby sa minimalizovalo vlhnutie a riziko vzniku plesní. Dostatočná výška obkladu v kúpeľni spolu s oknom prípadne ventilátorom toto riziko eliminuje.
  • Pravidelne kontrolujte stav tesnení okolo dverí a stien sprchového kúta.
  • Po sprchovaní zotrite stierkou sklo sprchového kúta aj steny v ňom, aby ste minimalizovali hromadenie vlhkosti.
  • Pravidelne čistite odtok od nečistôt a vlasov, aby sa udržala efektívnosť odvodu vody.
  • Sprchový kút je jedným z miest vo vašej kúpeľni, ktoré často prichádzajú do kontaktu so špinou, vodným kameňom a plesňou. Viete, ako vyčistiť sprchový kút.

Pamätajte, že správna starostlivosť o sprchový kút a jednoduchý a rýchly odvod vody prispieva k dlhšej životnosti nielen sprchového kúta ale aj celej kúpeľne.

3D návrh kúpeľne

Radi by ste videli svoju kúpeľňu ešte predtým, než sa pustíte do rekonštrukcie?
Nechajte si vytvoriť 3D vizualizáciu vašej kúpeľne našimi odborníkmi. Expresné vybavenie požiadaviek našich klientov, je pre nás samozrejmosť.
Pomôžeme vám upresniť si predstavu o detailoch, kombinácii materiálov a rozložení prvkov a to  priamo u nás v showroome PREDOS-BB, Kremnička 8, Banská Bystrica, prípadne online.

Objednajte si servisný zásah

     

     

    Kontaktné informácie

    PREDOS-BB, s.r.o.
    Kremnička 8
    974 01 Banská Bystrica

    Na servis sa môžete objednať aj e-mailom na [email protected] prípadne telefonicky na čísle 0918056173,

    V prípade, že nedvíhame telefón, obsluhujeme zákazníkov na predajni. Pre kontakt s nami zvoľte formulár alebo e-mail.

    Sortiment vybavenia do kúpeľne

    Vizualizácia interiéru

    Tipy a návody pre domácnosť

    POTREBUJETE SA PORADIŤ?

    NAPÍŠTE NÁM

    Pošlite nám e-mail na [email protected].

    ZAVOLAJTE NÁM

    Kontaktujte nás na čísle 0917217845.

    Karolína Demeterová

    Karolína Demeterová

    Karolína je odbornou konzultantkou a vedúcou časti Bývanie so zameraním na B2B zákazníkov a budovanie obchodných partnerstiev. Zabezpečuje dizajnové a technické poradenstvo pre zákazníkov, 3D vizualizácie, ako aj rozširovanie sortimentu na základe potrieb a požiadaviek zákazníkov.